Przetargi | Galeria zdjęć 
 Środa, 29 lipca 2015, godzina: 11:25
Imieniny: Marty, Konstantego, Olafa  
Wiadomości: AktualnościSportPrzetargiGmina: PołożenieParafieHistoriaMiejscowościUrząd GminyStadnina Koni w MichałowieZabytki kulturyKonsultacje społeczneWYBORY: WyboryTransport: KomunikacjaOferta dla inwestorów: Nieruchomości i działki na sprzedażTurystyka: AgroturystykaWalory regionuDla turystyOświata i kultura: Ochotnicze Straże PożarneGminne Centrum Kultury w MichałowieOświataBibliotekiOrg. pozarządoweNiezbędnik: Ważne telefonyPozostałe: Zapytaj WójtaGaleria zdjęć
Biuletyn Informacji Publicznej
 ESP
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Michałów
http://www.alkhora.com/indexi.htm swiss rolex replica watch
Everbody knows ,watch enthusiasts will concur that the replica cartier watches ought to withstand the exam of your energy, in both fashion and skillfullness. The breitling replica watches has large resale value and its worthy of do not ever depreciate a whole lot. This briefly ensures that the replica breguet watches in lieu of ticking every following, it will be shifting quickly in some high-quality ticks. I really hope this replica christian dior watch shopping for guidebook very helpful. Have a great time within your search for an excellent replica handbags uk .
 Biblioteka
Gminna Biblioteka Publiczna w Michałowie
 Weekendowe spotkania
 Kalendarz
Lipiec 2015
Ni Po Wt Śr Cz Pi So
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
 Pogoda na dziś
 Szukaj w internecie
Google

It will be easy the fact that even more colors replica watches UK the Pretend Breliting Chronospace Navy shall be on the market. Imagine bright white against replica Hermes Watches, along with other likely different types. Right now, fake Longines Watches utilizing creme Wholesale Panerai Watches UK along with many straps opportunities, together with the earth-friendly garment straps, as well as a ebony garment straps. You might insert any Breliting Chronospace Navy see at a bracelet – despite the fact that mainly if you'd rather any replica Tudor Watches during ebony. At the same time be aware of any amazing browsing caseback within the see.
 Z ŻYCIA SZKÓŁ
ZPO w Węchadłowie

ZPO w Górach

ZPO w Sędowicach

ZPO w Michałowie
 Źródła prawa





Today you might very own our own copy IWC replica with a portion inside the value. Each tiny think about respect for your copy see will be totally the same as the exceptional with the exception of the trouble. The particular type, marks, and also excellent are usually exactly the identical. The replica watches UK will be the fact our own companies may perhaps also become better when compared to the replica Hermes Watches. Virtually any worries you might have obtained can fake Longines Watches to swiftly as soon as an individual fix where inside the imitation Wholesale Panerai Watches UK would choose to acquire, the particular timepieces will likely become swiftly sent. With your exceptional and also cost-effective expenditures it could be smart to acquire far more as compared to on the list of imitation Draw Heuer Timepieces. Any commencement reward of 1 between these kinds of imitation Draw Heuer regarding a close associate inside the household or perhaps fantastic good friend could be a fantastic thought.
 ARTYKUŁY

ARIANIE W WĘCHADŁOWIE

MIEJSCA PAMIĘCI NARODOWEJ NA TERENIE GMINY MICHAŁÓW

HISTORIA POSZCZEGÓLNYCH MIEJSCOWOŚCI

HISTORIA GMINY MICHAŁÓW

 ABCXXI


 EURO - SOŁTYS
 Punkt Informacyjny
 DniOtwarte.eu



Zespół Placówek Oświatowych w GÓRACH

 PRZEBIEG I GMINNEGO TURNIEJU EKOLOGICZNEGO

MOJE ŻYCIE - MOJA ZIEMIA” - 5.06.2007r.

Powitanie przybyłych na turniej gości, nauczycieli i uczniów przybyłych na

I Gminny Turniej Ekologiczny – „Moje życie – moja Ziemia”.

  1. Słowo wprowadzające.


Dzień 5 czerwca obchodzony jest na całym świecie jako Dzień Ochrony Środowiska. Ziemia dziś przeżywa kryzys. My ludzie zdominowaliśmy Ziemię. Naszej planecie grozi ogromne orologi replica niebezpieczeństwo, bo w wyniku naszej aktywności ponosi ona niepowetowaną szkodę. Nasza żądza jej skąpych zasobów zagraża wszystkiemu – od atmosfery po życie roślin i zwierząt. Ziemia jest niszczona na niezliczone sposoby. Spaliny samochodowe i kominy fabryczne zanieczyszczają powietrze. Gazy z ponaddźwiękowych samolotów i aerozole są przyczyną dziury w ochronnej warstwie ozonowej atmosfery. Rzeki rolex replica są zatruwane przez nawozy sztuczne i środki ochrony roślin. Rzadkie gatunki roślin i zwierząt giną pod cementem, zniszczeniu ulegają piękne fragmentu wybrzeża morskiego.


  1. Przypomnienie celów i zadań turnieju.


Organizatorem dzisiejszego turnieju jest nauczycielka przyrody ze Szkoły Podstawowej w Górach Grażyna Nowak i Pan Wójt Gminy Michałów Stanisław Szewczyk.


Cele, jakie chcieliśmy osiągnąć podczas przygotowań do dzisiejszego turnieju to:

    1. kształtowanie u uczniów świadomego stosunku do środowiska przyrodniczego, miłości i szacunku do wszystkich form życia,

    2. kształtowanie aktywnych postaw wobec przyrody, poczucie odpowiedzialności za jej stan i ochronę,

    3. wyrobienie pozytywnych nawyków przez zachęcanie do uczestnictwa w różnych akcjach ekologicznych, aby te działania były popularne i modne na terenie naszej gminy.


Przygotowania do dzisiejszego turnieju trwały od października do maja. Każda szkoła miała do wykonania zadania polegające na zbiórce surowców wtórnych, uświadomieniu mieszkańców gminy Michałów o szkodliwości wypalania traw, zorganizowanie apelu z okazji Dnia Ziemi oraz szkolnego konkursu ekologicznego oraz napisanie z nich sprawozdań. Poza tym mieliście przygotować wiele zadań, które dziś zaprezentujecie: logo ekologiczne szkoły, kodeks młodego ekologa, wiersz i piosenkę „Eko”, hasła ekologiczne, strój ekologiczny, a reprezentanci poszczególnych szkół wykażą się wiadomościami na temat zagadnień związanych z ochroną środowiska. Na zakończenie turnieju nastąpi podsumowanie ogólnej punktacji i dowiemy się, która szkoła zdobyła pierwsze miejsce. Sponsorami nagród na dzisiejszym turnieju jest:


Pan Wójt Gminy Michałów Stanisław Szewczyk, który ufundował nagrody dla wszystkich uczniów biorących udział w dzisiejszym turnieju oraz nagród dla szkół za zajęcie poszczególnych miejsc, jak również jest fundatorem ogniska dla wszystkich uczniów biorących udział w turnieju.


Pan dyrektor Banku Spółdzielczego w Pińczowie Jakub Madej, który ufundował 2 pozycje albumowe – Parki narodowe i krajobrazowe na terenie Polski, Rośliny i zwierzęta chronione. Jeden zestaw przeznaczył dla szkoły organizującej turniej – szkoły podstawowej w Górach, a drugi dla szkoły, która zajmie I miejsce.


Starostwo Powiatowe w Pińczowie w osobie wice starosty Jana Moskwy, który ufundował wycieczkę do Sejmu na spotkanie z posłem dla szkoły, która jest organizatorem dzisiejszego turnieju, czyli Szkoły Podstawowej w Górach.


oraz właścicielka sklepu w Michałowie Agnieszka Koźmińska, która jest fundatorem poczęstunku dla zaproszonych na dzisiejszy turniej gości.


Życzę wszystkim szkołom powodzenia i proszę o kibicowanie swoim drużynom.

  1. Przedstawienie komisji i drużyn z poszczególnych szkół.


Poszczególne konkurencje turnieju będzie oceniać komisja w składzie:


    1. Pan Zygmunt Mika - Przewodniczący Rady Gminy w Michałowie - przewodniczący komisji,

    2. Pani Alita Żuber - pracownik Urzędu Gminy w Michałowie – członek komisji,

    3. Pani Małgorzata Środa – Dyrektor Samorządowej Szkoły Podstawowej w Sędowicach - członek komisji,

    4. Pani Edyta Zych – Dyrektor Samorządowej Szkoły Podstawowej w Michałowie - członek komisji,

    5. Pani Joanna Wites– Dyrektor Samorządowej Szkoły Podstawowej w Górach - członek komisji.

Komisja otrzyma specjalnie przygotowane tabele na dzisiejszy turniej, w których będzie zapisywać punkty za poszczególne zadania.


A teraz proszę o przedstawienie uczestników biorących udział w dzisiejszym turnieju.


Szkołę Podstawową w Sędowicach w kategorii Logo ekologiczne szkoły reprezentuje ....................... , w kategorii Kodeks młodego Ekologa - ..........,

Wiersz i piosenka eko - ......................., seria pytań ..................... plakat na temat – „Nie wypalaj traw” ..............., strój ekologiczny.....................


Szkołę Podstawową w Michałowie w kategorii Logo ekologiczne szkoły reprezentuje ....................... , w kategorii Kodeks młodego Ekologa - ..........,

Wiersz i piosenka eko - ......................., seria pytań ....................., plakat na temat – „Nie wypalaj traw” ..............., strój ekologiczny.......................


Szkołę Podstawową w Górach w kategorii Logo ekologiczne szkoły reprezentuje ....................... , w kategorii Kodeks młodego Ekologa - ..........,

Wiersz i piosenka eko - ......................., seria pytań ..................... plakat na temat – „Nie wypalaj traw” ..............., strój ekologiczny.............................


  1. Pierwsza konkurencja to zaprezentowanie hasła będącego główną ideą ekologiczną szkoły.


Każda szkoła miała do przygotowania swoją główną ideę ekologiczną, która miała być przedstawiona na transparencie. Poza tym hasła ekologiczne w dowolnej ilości przygotowane na bloku w formacie A – 4. Proszę teraz przedstawić wasz transparent i hasła. Komisja ocenia treść i sposób prezentacji w skali od 0 do 10 punktów.


  1. Zapraszam 3 – osobowe drużyny z poszczególnych szkół, które będą odpowiadać na serię pytań składającą się z 4 zestawów.


Zestaw I zawiera 12 pytań szybkiej odpowiedzi, które umieszczone są w kopercie. Każda drużyna losuje 4 pytania. Po wylosowaniu kolejnych pytań przedstawiciel drużyny czyta pytanie głośno i udziela odpowiedzi. Kolejność ciągnięcia pytań jest naprzemienna, tak aby inna szkoła w każdej turze była pierwsza. Za każdą prawidłową odpowiedź można uzyskać 1 punkt, czyli razem 4 punkty. Zestaw ten zawiera również pytania niespodzianki, które będą dodatkowo punktowane przez komisję. Po przeczytaniu przeze mnie pytania szkoła, która pierwsza podniesie rękę – odpowiada na pytanie. Za każdą poprawną odpowiedź można otrzymać 2 punkty.


Zestaw II zawiera 12 pytań z kategorii testu wyboru umieszczonych w kopercie. Każda drużyna losuje kolejno 4 pytania, głośno je czyta i udziela odpowiedzi. Zasada jest taka sama, jak w zestawie I. Za każdą prawidłową odpowiedź można uzyskać 1 punkt, czyli razem 4 punkty. Zestaw ten zawiera również pytania niespodzianki, które będą dodatkowo punktowane przez komisję. Po przeczytaniu przeze mnie pytania szkoła, która pierwsza podniesie rękę – odpowiada na pytanie. Za każdą poprawną odpowiedź można otrzymać 2 punkty.


Zestaw III zawiera 12 pytań dłuższej odpowiedzi, które umieszczone są w kopercie. Każda drużyna losuje kolejno 4 pytania, głośno je czyta i udziela odpowiedzi. Zasada jest taka sama, jak w zestawie I. Za każdą prawidłową odpowiedź można uzyskać 2 punkty, czyli razem 8 punktów. Jeżeli odpowiedź nie będzie wyczerpująca komisja może przyznać 1 punkt. Zestaw ten zawiera również pytania niespodzianki, które będą dodatkowo punktowane przez komisję. Po przeczytaniu przeze mnie pytania szkoła, która pierwsza podniesie rękę – odpowiada na pytanie. Za każdą poprawną odpowiedź można otrzymać 2 punkty.


Zestaw IV zawiera rozsypankę literową dotyczącą nazw parków narodowych. Każda drużyna losuje po 1 kopercie, w które znajdują się litery. Z podanych liter należy ułożyć nazwy 3 parków narodowych i wpisać je w odpowiednie miejsce. Za każdą prawidłową odpowiedź można uzyskać 1 punkt, czyli razem 3 punkty. Grupa, która wpisze prawidłowe nazwy jako pierwsza otrzyma dodatkowe 3 punkty. Zestaw ten zawiera również pytania niespodzianki, które będą dodatkowo punktowane przez komisję. Szkoła, która wymieni nazwy wszystkich polskich parków narodowych otrzyma dodatkowo 10 punktów.


  1. Proszę teraz o zaprezentowanie loga ekologicznego szkoły.


Każda szkoła miała do przygotowania logo ekologiczne na bloku technicznym w formacie A – 4. Oprócz tego szkoła miała również przedstawić uzasadnienie wyboru znaczka w postaci pisemnej nie dłuższej niż format A – 4. Za to zadanie komisja przydzieli od 0 do 10 punktów. Proszę, aby zwycięzcy szkolnych konkursów wyszli na środek i opowiedzieli nam, co skłoniło ich do wyboru umieszczonych elementów, które znajdują się na prezentowanym logu.


  1. Kolejna konkurencja to rozwiązywanie krzyżówki ekologicznej.


Proszę o podejście drużyn z poszczególnych szkół i wylosowanie krzyżówki. Za każde prawidłowo wpisane hasło drużyna otrzyma 1 punkt, a za prawidłowo wpisane hasło główne 2 punkty. Razem punktów 15. Proszę komisję o sprawdzenie krzyżówki. W tym czasie podam, jakie były hasła i poproszę publiczność o odpowiedź.


  1. Zapraszam teraz poszczególne szkoły do zaprezentowania wierszy i piosenek o tematyce ekologicznej.


Zarówno wiersz, jak i piosenka miała być własnej kompozycji. Słowa piosenki powinny być napisane do znanej melodii. Za to zadanie można uzyskać od 0 do 20 punktów.


  1. Następna konkurencja to światowe problemy ochrony środowiska.


Każda drużyna ustala kolejność zdarzeń według wzoru: przyczyna, skutek, rozwiązanie dotyczące kwaśnych deszczy, dziury ozonowej, ginących lasów, zagrożenia przyrody, efektu cieplarnianego, wysypisk śmieci. Każda drużyna losuje po 2 zagadnienia. Zagadnienia te znajdują się w kopertach. W innych kopertach drużyny otrzymują zestaw zagrożeń i muszą dopasować je do wylosowanych problemów. Za każdą prawidłową podaną część odpowiedzi można uzyskać 1 punkt, czyli razem 6 punktów.


10.Teraz proszę komisję o ocenienie zadań wykonanych przez szkoły we własnym zakresie: zbiórka surowców wtórnych. Każda szkoła zbierała makulaturę, butelki z tworzywa sztucznego, puszki aluminiowe oraz baterie. Surowce miały być oddane do punktu skupu. Komisja oceniać będzie działanie na podstawie dokumentów z punktu skupu oraz w przeliczeniu na jednego ucznia z danej szkoły. Za to zadanie można uzyskać od 0 do 20 punktów. Następnym działaniem było zorganizowanie akcji nakłaniającej ludność do zaniechania wypalania traw. Szkoła miała do przygotowania pogadankę, którą nauczyciel przyrody przedstawił uczniom. Treść pogadanki oceni teraz komisja w skali od 0 do 5 punktów. Każdy uczeń wykonywał plakat na temat – „Nie wypalaj traw”. % najlepszych plakatów wykonanych dowolną techniką na bloku w formacie A- 3 oceni komisja. Za to działanie można uzyskać od 0 do 5 punktów. Każda szkoła miała również do opracowania apel skierowany do miejscowej ludności – „jak przekonać ludność o szkodliwości wypalania traw”? Treść tego apelu będzie oceniana przez komisję. Komisja przydzieli punkty od 0 do 5. Uczniowie mieli w swoich miejscowościach rozwiesić plakaty i apele. Dowodem na wykonanie tego zadania będzie potwierdzenie od sołtysów z poszczególnych miejscowości gminy Michałów. Za to zadanie można uzyskać od 0 do 5 punktów. Kolejne zadanie, które miało być wykonane na terenie szkoły to zorganizowanie apelu z okazji Dnia Ziemi w dniu 22 kwietnia. Za to działanie można uzyskać od 0 do 10 punktów. Ostatnie zadanie to zorganizowanie szkolnego konkursu ekologicznego. Komisja będzie punktować sprawozdanie z przebiegu konkursu oraz dokonaną analizę i jej wyniki. Za to zadanie można uzyskać od 0 do 15 punktów. Czas pracy komisji i oczekiwanie na wyniki umili nam występ zespoły tanecznego ze Szkoły podstawowej w Górach.

11.Przystępujemy teraz do przedstawienia Kodeksu Młodego Ekologa.


Proszę, aby przedstawiciel z poszczególnych szkół zaprezentował swoją pracę. Komisja będzie oceniać wkład pracy oraz treść kodeksu. Za to zadanie można uzyskać od 0 do 15 punktów. Proszę, aby zwycięzcy szkolnych konkursów wyszli na środek i opowiedzieli nam, co skłoniło ich do, wykonania kodeksu w takiej formie.


12.Przystępujemy teraz do ostatniego zadania dzisiejszego turnieju, a mianowicie do prezentacji strojów ekologicznych.


Każda szkoła miała przygotować 3 stroje. Proszę przedstawicieli szkół o wyjście na środek. Komisja oceniać będzie pomysłowość, wykorzystanie surowców wtórnych oraz brawa publiczności. Za każdy prezentowany strój szkoła może uzyskać od 0 do 10 punktów, czyli razem 30 punktów.


13.Podsumowanie turnieju – ogłoszenie zwycięskiej drużyny.


W tej chwili proszę szanowną komisję o podsumowanie punktacji i ogłoszenie wyników dzisiejszego turnieju. Przypominam, że fundatorem nagród w dzisiejszym turnieju jest Pan Wójt Gminy Michałów Stanisław Szewczyk


Pierwsze miejsce w I Gminnym Turnieju Ekologicznym – „Moje życie – moja Ziemia”

Pierwsze miejsce zajęła szkoła...............................

Drugie miejsce szkoła ..............................................

Trzecie miejsce szkoła ............................................

Proszę o wręczenie nagród Pana Stanisława Szewczyka dla poszczególnych szkół oraz indywidualnych nagród dla uczestników biorących udział w turnieju.


Mam nadzieję, że bawiąc się, przybliżyliśmy wszystkim zagadnienia, które są ważne dla nas, dla naszego zdrowia i życia naszej planety. Chrońmy Ziemię zaczynając od siebie. Bardzo proszę, aby każdy z Was od dziś pamiętał, że „Pięknie jest na Ziemi, gdy słoneczko świeci, gdy woda czysta i niebo. Więc, gdy wyrzucasz śmieci to pomyśl o tym na pewno.”


Dziękuję wszystkim osobom, które przyczyniły się do zorganizowania dzisiejszego turnieju oraz drużynom i szkołom za aktywny udział.


  1. Proszę o zabranie głosu ...................................................



  1. Zapraszam wszystkich uczestników i zaproszonych gości do pamiątkowej fotografii.


  1. A teraz zapraszam wszystkich uczniów biorących udział w turnieju a ognisko. Artykuły spożywcze zostały ufundowane przez Pana Wójta Stanisława Szewczyka. Zaproszonych gości zapraszam na poczęstunek do sali obok – klasy V.

Strony: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ]
Wiadomości: AktualnościSportPrzetargiGmina: PołożenieParafieHistoriaMiejscowościUrząd GminyStadnina Koni w MichałowieZabytki kulturyKonsultacje społeczneWYBORY: WyboryTransport: KomunikacjaOferta dla inwestorów: Nieruchomości i działki na sprzedażTurystyka: AgroturystykaWalory regionuDla turystyOświata i kultura: Ochotnicze Straże PożarneGminne Centrum Kultury w MichałowieOświataBibliotekiOrg. pozarządoweNiezbędnik: Ważne telefonyPozostałe: Zapytaj WójtaGaleria zdjęć

Urząd Gminy Michałów, Michałów 115, 28-411 Michałów
tel. (041) 356 52 43, fax. (041) 356 52 44, email: michalow@op.pl
Projekt: realnet.pl