Spotkanie podsumowujące działania w projekcie inicjującym
Szkół Jagiellońskich
Obudź to, co w Tobie drzemie”
Spotkanie wigilijne w naszej szkole w roku szkolnym 2007/2008 odbyło się 20 grudnia i miało wyjątkową oprawę oraz szczególny klimat. Głownie dlatego, że w świątecznym nastroju, przy dźwiękach pięknych, polskich
kolęd w wykonaniu zespołu ludowego „Bogucanki” miała
cheap MBT shoes miejsce impreza podsumowujące projekt Szkół Jagiellońskich „Obudź to, co w Tobie”.
Szczególny charakter całemu spotkaniu nadali niecodzienni goście,
swiss replica watches uk którzy zaszczycili nas swoją obecnością, a wśród nich: wójt Gminy Michałów Stanisław Szewczyk, przedstawiciel Kuratorium Oświaty w Kielcach-wizytator Witold
discount replica watches Cira, koordynator ds. wdrożeń projektu Szkół Jagiellońskich pan Maciej Wicherek, przewodniczący Rady Gminy Michałów pan Zygmunt Mika, przewodnicząca Gminnej Komisji Oświatowej Jolanta Morgaś
, przedstawiciele Rady Gminy: Bożena Wójcik, Przemysław Bartosiński, przedstawiciele wsi Sędowice, którym dobro naszej szkoły jest bliskie ich sercom w osobach Łukasza Wójcika i Łukasza Mazura oraz państwo Klamińscy z synem Michałem/ Ponadto, w uroczystości uczestniczyły: pani dyrektor z ZPO w Górach-pani Joanna Wites oraz pani Anna Golik- dyrektor ZPO w Węchadłowie. Również rodzice naszych uczniów dopisali w tym dniu szczególnie, gdyż to właśnie im należą się ogromne podziękowania za aktywną współpracę i pomoc w tym jakże trudnym dla nich okresie wzmożonych replica rolex prac polowych i codziennych obowiązków.
Niestety, pomimo zaproszenia wielu gości nie pojawiło się na uroczystości, miedzy innymi ksiądz Adam Kornalski, który ze względu na obowiązki duszpasterskie nie mógł być z nami ciałem ale jak zwykle był z nami sercem.
Cała uroczystość rozpoczęła się powitaniem wszystkich obecnych przez panią dyrektor Małgorzatę Środę, która w kilku zdaniach przybliżyła nam historię naszych działań w projekcie, nasze pierwsze kroki i potknięcia a następnie oddała głos pani koordynator Katarzynie Drogosz, która również powitała wszystkich obecnych a następnie zapoznała nas z przebiegiem całej uroczystości.
Pierwszym punktem programu było przedstawienie przygotowane przez członków koła teatralnego „Cud Nocy Wigilijnej”. Wyjątkowo w tym roku jasełka przygotowane były pod okiem pani Renaty Gajos i pani Barbary Królikowskiej a nie jak zawsze pani Renaty Pasek. Przedstawienie wprowadziło nas w świąteczny nastrój, który został pogłębiony przez występ członkiń koła gospodyń wiejskich „ Bogucanki”, które wykonały kilka ludowych i nie tylko, kolęd i pastorałek.
Następnym punktem programu był występ członków koła „Z Angielskim za Pan Brat”. Uczniowie pod kierunkiem pani Katarzyny Drogosz wystawili sztukę w języku angielskim „ Snow White and the Seven Dwarfs”. Występ wywołał wiele emocji i śmiechu.
Po występie koła języka angielskiego, na scenę wkroczyli nasi najmłodsi uczniowie, którzy pod kierunkiem pani Krystyny Kucybały, wykonali kolędy i piosenki świąteczne, przy użyciu nowych instrumentów, zakupionych w ramach projektu.
Ważnym punktem uroczystości była prezentacja multimedialna dokumentująca 4-miesięczne zmagania podjęte w ramach projektu, którą obejrzeliśmy po przerwie. W trakcie przerwy goście mieli możliwość zwiedzenia szkoły, obejrzenia wystaw i ekspozycji przygotowanych przez uczniów i nauczycieli w tracie zajęć pozalekcyjnych a także wystaw ze zdjęciami dokumentującymi nasze działania. Dużą atrakcją była nasza nowa pracownia multimedialna.
Po przerwie wróciliśmy na salę aby obejrzeć prezentację przygotowaną przez panie: Annę Leśnicką i Renatę Pasek.
Przedstawiono w niej i omówione wszystkie wydarzenia związane z projektem, a było ich naprawdę dużo: szkolenia uczniów i nauczycieli, wycieczki szkolne, zajęcia pozalekcyjne, konkursy, spotkania z ciekawymi i niecodziennymi ludźmi (Marco Fontana, byli żołnierze Wojska Polskiego, Bogucanki, Jarosław Szeniawski- instruktor pływania, Roman Maniarski) ,uroczystości szkolne, zakup pomocy dydaktycznych, multimedialnych, książek do biblioteki szkolnej. Z funduszy projektu uszyto stroje dla aktorów, w których prezentowali się podczas występów a także wiele eksponatów i materiałów dekoracyjnych i do charakteryzacji. Prezentacja tylko ogólnie pokazała nasze działania. Dodatkowo, każdy nauczyciel dopowiadał kilka zdań na temat swoich osiągnięć i sukcesów. Podczas prezentacji głos zabierały również osoby, które brały udział w niektórych zadaniach, m.in. pan Roman Maniarski, który wystąpił podczas prezencji koła przyrodniczego, prowadzonego przez pnią dyrektor Małgorzatę Środę.
Po zakończeniu prezentacji wręczono nagrody i dyplomy dla uczniów, którzy zajęli czołowe lokaty w konkursach przedmiotowych lub wyróżnili się podczas realizacji zadań.
Na koniec uroczystości głos zabrali goście wyrażając podziękowania i podziw, że w tak krótkim czasie udało nam się dokonać tak wiele dla dobra dzieci i szkoły.
Aby tradycji stało się zadość, zwieńczeniem całej uroczystości były życzenia świąteczne oraz degustacja potraw wigilijnych przygotowanych przez rodziców. Na początku pan Wójt Gminy Stanisław Szewczyk, pani Jolanta Morgaś oraz pan Maciej Wicherek wspólnie pokroili wspaniały trzy-piętrowy tort. (Jedna część przedstawiała logo Szkół Jagiellońskich, druga-logo Gminy Michałów a trzecia napis Szkoła Podstawowa w Sędowicach. ). Po torcie przyszedł czas na potrawy wigilijne. Na naszym stole nie zabrakło barszczu z uszkami, kapusty z grochem, ryby po grecku, klusek z makiem, krokietów z grzybami oraz śledzi w różnej postaci.
Cała uroczystość została przygotowana wspólnie pod czujnym okiem pani dyrektor Małgorzaty Środy i pani koordynator Katarzyny Drogosz. Każdy nauczyciel miał przydzielone zadania do wykonania w trakcie spotkania i każdy wywiązał się z nich znakomicie, czego efektem była naprawdę wspaniała uroczystość. W przygotowanie tej uroczystości zaangażowane były również panie z przedszkola: pani Bożena Szymańska i pani Dorota Morton oraz pani stażystka i praktykantka, które przygotowały dekoracje na korytarzach górnym i dolnym a także pomagały przy dekoracji sali. Na sali wystawione zostały również antyramy prezentujące kolejne działania koła przyrodniczego, koła języka angielskiego oraz dekoracje przegotowane przez członków koła artystycznego przy pomocy pań z koła gospodyń wiejskich „Bogucanki”
Uroczystość została uwieczniona na zdjęciach robionych przez pana Marcina Salomona, aparatem zakupionym w ramach projektu oraz na filmach video, nakręconych przez pana Sebastiana Drogosza kamerą zakupioną również w ramach projektu.
Wspaniała wiadomość
Zespół Placówek Oświatowych w Sędowicach stał się jedną ze Szkół Jagiellońskich.
Nasz projekt "Obudź to co w tobie drzemie" uzyskał akceptację Kapituły konkursowej i pokonał 50 szkół, które również ubiegały się o dofinansowanie.
Od września poszerzy się oferta edukacyjna naszej szkoły. Powstaną nowe, ciekawe zajęcia dla wszystkich uczniów a także znacznie wzbogaci się baza naszej szkoły.
Postaramy się aby nie tylko nasi uczniowie ale również ich rodzice i władze lokalne, odkryli, iż nasza szkoła jest miejscem, gdzie rozbudzane są wszelkie ukryte talenty.
Co więcej, po takim sukcesie na pewno nie osiądziemy na laurach i dalej będziemy starać się o inne możliwości edukacyjne dla naszych uczniów.
Więcej informacji o projekcie na stronie internetowej szkoły zssedowice.szkoly.interklasa.pl
Sprawozdanie z działań zaplanowanych w ramach projektu „Szkół Jagiellońskich”
„Obudź to, co w Tobie drzemie”.
We wrześniu b.r. nauczyciele Samorządowej Szkoły Podstawowej w Sędowicach zrealizowali szereg działań zaplanowanych w ramach projektu „Szkół Jagiellońskich” „Obudź to, co w Tobie drzemie”. Obok nich odbyło się także kilka imprez uwzględnionych w rocznym harmonogramie uroczystości szkolnych. Pierwszą z nich było uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego mające miejsce w poniedziałek 3 września. Miało ono niezwykle uroczysta oprawę. Uroczystość rozpoczęło wspólne odśpiewanie hymnu i wprowadzenie pocztu flagowego. Następnie – w ramach obchodów 68. rocznicy wybuchu II wojny światowej – delegacja Samorządu Uczniowskiego udała się pod pobliski pomnik ofiar faszyzmu, gdzie zapaliła znicze i złożyła kwiaty. W dalszej części uroczystości dyrektor szkoły Małgorzata Środa udzieliła uczniom i liczni zebranym rodzicom informacji na temat projektu „Szkół Jagiellońskich”. Uroczystość zaszczycił swoja obecnością przewodniczący Rady Gminy, Zygmunt Mika. W jej trakcie zapewnił, iż lokalni radni dołożą wszelkich starań na rzecz utrzymania sędowickiej placówki.
5 września zainicjowane zostały zajęcia kółka historycznego „Śladami historii”. Prowadzi je nauczyciel historii, Marcin Salamon. Biorą w nich udział uczniowie klasy IV – w liczbie 12 osób. Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia z dziedziny historii Polski. Są one zatem cennym uzupełnieniem treści programowych realizowanych na lekcjach. Obok nabywania informacji teoretycznych uczniowie nabywają umiejętności praktyczne – pracy z mapą, osią czasu i źródłami historycznymi pisanymi. Podczas zajęć nauczyciel stosuje rozmaite metody pracy, w tym aktywizujące. W ramach zajęć „Śladami historii” 3 października zorganizowane zostało spotkanie z kolekcjonerem pamiątek historycznych Andrzejem Grygielem. Dzieci miały okazje obejrzeć niecodzienną wystawkę eksponatów. Znalazło się na niej wiele unikatowych przedmiotów m.in. niemiecki hełm i brytyjski pojemnik na amunicję z okresu II wojny światowej, bagnety, przedwojenne monety, stare odznaczenia, fotografie i dokumenty liczące po kilkadziesiąt lat. Prezentacji wspomnianej kolekcji towarzyszyła prelekcja. Spotkanie z niecodziennym gościem wywołało duże zainteresowanie wśród uczniów. W trakcie spotkania – podobnie jak podczas wszystkich spotkań z cyklu „Śladami historii” – dzieci miały zapewnione wyżywienie w postaci słodkich bułek, soków i słodyczy.
7 września nauczyciel wychowania fizycznego Sebastian Drogosz zainicjował treningi pozalekcyjne w ramach szkółki sportowo-rekreacyjnej. Są one prowadzone cyklicznie – raz w tygodniu. Biorą w nich udział uczniowie klas IV-VI. Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach: dziewczęta grają w piłkę siatkową, zaś chłopcy doskonalą swoje umiejętności w grze w piłkę nożną. Podczas wrześniowych treningów uczniowie ćwiczyli rozwój cech motorycznych niezbędnych w trakcie gier zespołowych – poprzez gry i zabawy. Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach. W ich trakcie maja zapewniony posiłek. Pierwszym wymiernym efektem treningów było zajęcie II lokaty przez drużynę chłopców na turnieju gminnym mającym miejsce w Zespole Placówek Oświatowych w Michałowie w dniu 4 października.
8 września odbyło się pierwsze 4-godzinne spotkanie członków koła teatralnego prowadzonego przez nauczycielkę nauczania zintegrowanego Barbarę Królikowską i nauczycielkę języka polskiego Renatę Gajos. W jego zajęciach brali udział uczniowie klas III-VI. Zajęcia były prowadzone w dwóch grupach wiekowych. Uczniowie zostali zapoznani z programem koła, odbyło się wiele zabaw integracyjnych, niemało czasu zajęły także ćwiczenia dykcyjne oraz ćwiczenia mowy werbalnej i niewerbalnej. Uczniowie wyrazili także własne propozycje dotyczące charakteru i formy przyszłych zajęć. Ponadto dokonano wstępnego wyboru sztuki teatralnej, która zostanie wystawiona na deskach szkolnego teatru na zakończenia projektu – podczas spotkania wigilijnego, w grudniu b.r. Podczas zajęć koła teatralnego nauczyciele prowadzący zapewnili dzieciom wyżywienie.
W dniach 13 i 15 września odbyły się pierwsze zajęcia koła języka angielskiego „Z angielskim za Pan Brat”, prowadzone przez Katarzynę Drogosz (13 września odbyły się 2 godziny, zaś 15 września – 4 godziny). Na zajęcia uczęszczają uczniowie z klas II-VI. W ich trakcie poszerzają oni zakres swych wiadomości z języka angielskiego i wiedzę na temat krajów anglojęzycznych. Na początkowych zajęciach dzieci bawiły się w rozmaite gry językowe typu „Memory Games oraz oglądali film pt. „Londyn”. Zajęcia cieszyły się dużą frekwencją i zainteresowaniem ze strony uczniów. Podczas przerwy deserowej dzieci wymieniały się wrażeniami i zgłaszali swoje propozycje. Ponadto zaproponowały tytuł bajki, którą zamierzają wystawić w języku angielskim podczas spotkania wigilijnego. Zdecydowały, iż będzie to „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.
Od 21 września uczniowie klas III-VI biorą udział w zajęciach nauki pływania na basenie „Delfinek” w Pińczowie. Inicjatorem zajęć jest nauczyciel wychowania fizycznego Sebastian Drogosz, zaś rolę opiekuna pełni Barbara Królikowska. Zajęcia odbywają się cyklicznie – raz w tygodniu. Sprawiają one dzieciom wiele satysfakcji i radości. Są ponadto doskonałą formą zajęć korekcyjnych.
22 września miało miejsce spotkanie koła przyrodniczego. Brali w nim udział uczniowie klas IV-VI. Organizatorem spotkania była dyrektor szkoły Małgorzata Środa, zaś funkcję opiekuna pełniła Barbara Królikowska. Dyrektor szkoły zaprosiła na zajęcia dwóch przyrodników – przedstawicieli Towarzystwa Badań i Ochrony Przyrody, Romana Maniarskiego i Grzegorza Ryńskiego. Spotkanie przebiegało w formie pieszej wycieczki. Jej trasa biegła wzdłuż rzeki Mierzawy i jej terenów przyległych. W trakcie wędrówki uczniowie obserwowali i rozpoznawali – poprzez lunetę i lornetki – gatunki flory i fauny. Napotkane okazy przyrodnicze rejestrowali za pomocą aparatów fotograficznych. Ważniejsze informacji i ciekawostki przekazywane przez przewodników zostały nagrane na dyktafon. Wyprawa zakończyła się wspólnym ogniskiem i pieczeniem kiełbasek.
29 września odbyły się 4-godzinne zajęcia kółka artystycznego „Ocalić od zapomnienia”. Wzięło w nich udział 26 uczniów z klas I-VI. Zajęcia były prowadzone w dwóch grupach. Uczniowie o zdolnościach plastycznych spotkali się z nauczycielem techniki Martą Gajewicz. Zaprezentowała im ona rozmaite sposoby wykonywania dekoracji np. gazetki, stołu itp. Po prezentacji uczniowie wykonywali samodzielnie po jednej z ozdób. Natomiast uczniowie posiadający uzdolnienia muzyczne wzięli udział w zajęciach pod nazwą „Śpiewać każdy może” prowadzonych przez Krystynę Kucybałę. W ich trakcie ćwiczyli emisję głosu, śpiewali znane już wcześniej piosenki oraz nauczyli się kilku nowych tj. „Polskie kwiaty” i „Ziemia rodzinna”, ponadto słuchali nagrań wybitnych kompozytorów muzyki klasycznej m.in. Fryderyka Chopina. W zakresie rytmiki uczniowie układali choreografię do tańca współczesnego. Zajęcia kółka artystycznego spotkały się z ich dużym zainteresowaniem. W trakcie spotkania opiekunowie zapewnili uczniom posiłek.
W dniach 19-20 września 12 uczniów klas III-VI pod opieką nauczyciela języka polskiego Renaty Gajos i nauczyciela matematyki i informatyki Anny Leśnickiej wzięło udział w „Kursie fotografii dla młodzieży”, mającym miejsce w siedzibie Szkoły Kreatywnej Fotografii w Krakowie. Program szkolenia obejmował takie zagadnienia jak: obsługa aparatu cyfrowego, obróbka zdjęć na komputerze, prezentacja studia fotograficznego, praca w ciemni, obsługa kamery, ćwiczenia z krajobrazu i martwej natury. Obok zdobywania informacji teoretycznych uczniowie wykonywali także szereg rozmaitych ćwiczeń praktycznych. W trakcie kursu uczniowie mieli zapewnione zakwaterowanie, posiłki i poczęstunek w postaci słodyczy i owoców. Szkolenie spotkało się z dużym zainteresowaniem dzieci, dostarczając im wielu pozytywnych wrażeń.
22 września sześcioro nauczycieli sędowickiej szkoły: Katarzyna Drogosz, Anna Leśnicka, Krystyna Kucybała, Renata Gajos, Barbara Królikowska i Sebastian Drogosz wzięło udział w kursie „Mój rozwój zawodowy”, mającym miejsce w siedzibie Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. W trakcie szkolenia jego uczestnicy zdobyli szereg informacji dotyczących procedur pokonywania poszczególnych stopni awansu zawodowego, poznali aktualne zarządzenia dotyczące zasad prowadzenia dokumentacji szkolnej oraz uzyskali wiele porad praktycznych ułatwiających planowanie własnego rozwoju zawodowego.
28 września w budynku Samorządowej Szkoły Podstawowej w Sędowicach odbyło się szkolenie „Projektowanie gier dydaktycznych jako jeden ze sposobów motywowania uczniów do nauki”. Uczestniczyło w nim całe grono pedagogiczne sędowickiej szkoły. Szkolenie prowadziła Maria Krogulec-Sobowiec – pracownik Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. W trakcie szkolenia poruszano zagadnienia dotyczące roli nauczyciela w XXI wieku oraz roli metod aktywizujących i skutecznej motywacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Nauczyciele poznali także kilka niezwykle ciekawych gier dydaktycznych przydatnych w codziennej pracy z dziećmi.
30 września na placu przy Samorządowej Szkole Podstawowej w Sędowicach odbyła się impreza integracyjna z okazji Dnia Chłopca. Obok nauczycieli i uczniów wzięła w niej udział także duża liczba rodziców. Pierwszym punktem programu był występ wokalny grupy „Wesołe nutki” prowadzonej przez nauczyciela nauczania zintegrowanego i muzyki, Krystynę Kucybałę. Następnie przyszła kole na atrakcje sportowe. Rozegrano równolegle dwa mecze – w piłkę siatkową (kl. I-III) i piłkę nożną (kl. IV-VI). Występujące drużyny miały mieszane składy, złożone zarówno z uczniów, jak i ich ojców. Wspomniane widowiska sportowe dostarczyły zebranym wielu pozytywnych emocji i wrażeń. W trakcie imprezy przeprowadzono także głosowanie na „Super-kolegę”. W role wyborców wcieliły się uczennice klas I-VI. Kandydatami do tytułu „Super-kolegi” byli uczniowie, którzy zdobyli laur zwycięstwa w poszczególnych klasach: Oskar Zygan (kl. I), Kamil Matuszewski (kl. II), Kamil Tomf (kl. III), Łukasz Dąbrowski (kl. IV), Albert Dubiel (kl. V) i Krzysztof Cak (kl. VI). Tytuł „Super-kolegi” przypadł uczniowi kl. II Kamilowi Matuszewskiemu. Zwycięzca został udekorowany szarfą „Super-kolegi” i otrzymał nagrodę w postaci słodyczy. Ostatnim punktem imprezy było ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek.
Projekt „Szkoły Jagiellońskie”
Informujemy, iż Nasza szkoła, aby zwiększyć efektywność pracy oraz ofertę edukacyjną szkoły przystąpiła do programu „Szkoły Jagiellońskie” realizowanego przez jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego we współpracy z Wszechnicą UJ oraz Studium Pedagogicznym UJ.. Projekt "Szkoły Jagiellońskie" skierowany jest do szkół, do których uczęszczają w przeważającej mierze uczniowie ze środowisk o niskim statusie edukacyjno-społecznym. Ta sytuacja często uniemożliwia dzieciom i młodzieży pełny rozwój ich indywidualnych uzdolnień i możliwości. Niejednokrotnie niskie budżety szkół utrudniają kadrze nauczycielskiej efektywną pracę z uczniami z zastosowaniem odpowiednich pomocy czy materiałów dydaktycznych. „Szkoły Jagiellońskie” to przedsięwzięcie, którego głównym celem jest przełamanie tego impasu – merytoryczne i finansowe wsparcie szkół w identyfikacji własnych mocnych i słabych stron, a następnie w zdecydowanych działaniach mających na celu poprawę jakości pracy i zwiększenie szans edukacyjnych ich uczniów. Korzyścią płynącą z udziału w projekcie jest nie tylko możliwość pozyskania dotacji na realizacji części tych działań. Równie ważna jest szansa, by spojrzeć na funkcjonowanie szkoły z nowej perspektywy, wykorzystać inne niż dotychczas metody zarządzania; w pełniejszy sposób zaangażować środowiska lokalne – rodziców, samorządy, organizacje pozarządowe.
Jeżeli projekt zakończy się sukcesem, uczestnicząca w nim szkoła stanie się autentycznym centrum edukacyjno-kulturowym w swoim środowisku, co pozwoli wzmocnić jej pozycję na lokalnym rynku edukacyjnym. Wartością dodatnią projektu będzie scalenie środowiska lokalnego w dążeniach do zapewnienia dzieciom i młodzieży jak najlepszych warunków rozwoju i dostępu do wiedzy.
Projekt będzie prowadzony w trzech etapach:
I etap: Spośród szkół, które zadeklarują chęć udziału w projekcie, zostanie wyselekcjonowanych 100. Ich zadaniem będzie, przy wsparciu merytorycznym ekspertów, stworzenie autorskich programów rozwoju.
II etap: Kapituła Konkursowa wybierze 50 szkół, które uzyskają dotację finansową, wspierającą wdrażanie programów rozwoju.
I UDAŁO NAM SIĘ ZAKWALIFIKOWAĆ. Jesteśmy jedna z 50 szkół, która ostro musi wziąć się do pracy nad projektem rozwoju naszej szkoły. W dniach 11-13 maja w 2007 r. rozpoczęliśmy pracę nad projektem „Szkoły Jagiellońskie”. Nauczyciele naszej szkoły wraz z nauczycielami z Zespołu Szkół w Chrobrzu wzięli udział w szkoleniu dotyczącym projektu inicjującego. Zajęcia odbywały się w szkole w Chrobrzy, gdzie zostaliśmy przyjęci bardzo serdecznie i gościnnie. Prowadzącymi szkolenie były panie Małgorzata i Bernadetta, które wprowadziły nas w szczegóły pisania projektu.
Teraz mamy czas do 10 lipca aby dopiąć wszystko na ostatni guzik.
III etap: 25 szkół, które osiągną najlepsze rezultaty w trakcie wdrażania przygotowanych
w ramach projektu programów rozwoju, zostanie uhonorowanych przez JM Rektora UJ statuetkami „Szkoła Jagiellońska”. Szkoły te zostaną objęte opieką naukową UJ.
Wyrażamy nadzieję, że przejdziemy przez wszystkie etapy projektu i udowodnimy odpowiedzialnym za przyszłość dzieci i młodzieży, że w naszej szkole znajdują się uczniowie uzdolnieni i mogący osiągać najwyższe edukacyjne progi.
Katarzyna Drogosz
Koordynator projektu
Now you could own our
fake Swiss Breitling watches at a fraction in the price. Every single small think about relation for the duplicate view is strictly the identical because the exclusive except the expense. The style, marks, and top quality are precisely exactly the same. The distinction is the fact that our services
replica Rado watches even be greater in comparison to the support of Tag Heuer. Any
fake IWC watches have gotten will possibly be responded to quickly and once you solve on which in the
replique montres you'd prefer to buy, the watches will most likely be quickly shipped. With one of these
replica Swiss Valjoux 7750 expenses it might be wise to get much more than among the reproduction Tag Heuer Watches. A commencement gift of 1 amongst these reproduction Tag Heuer for an in depth member in the loved ones or great friend might be an excellent idea.